Hoe werkt het?

Nadat je contact met mij hebt opgenomen volgt een vrijblijvend kennismakingsgesprek bij jou thuis. Daarin bespreken we samen jouw problemen en wensen.

Zie je het zitten om met mij aan de slag te gaan – er moet tenslotte wel een “klik” zijn - dan bekijken we vervolgens welke aanpak en vorm van begeleiding het beste past bij jouw behoeften, het door jou gewenste tempo en jouw budget. Zijn we daaruit, dan prikken we een datum voor een vervolgafspraak. In de tussentijd krijg je van mij alvast wat huiswerk, want een goede voorbereiding is het halve werk! Je kunt dus zelf al meteen lekker aan de slag!

Afhankelijk van de aanpak die we hebben gekozen, zien we elkaar vervolgens óf maar een enkele keer (bij het Startpakket), òf gaan we echt sámen het opruimproces in en zullen we gedurende een bepaalde periode regelmatig contact hebben en ook vaak samen aan de slag gaan (bij de overige pakketten).

Of en hoe snel je jouw einddoel uiteindelijk bereikt, hangt grotendeels af van jouw eigen instelling; ik geef je graag de kennis en begeleiding die je nodig hebt om jouw opruimproject tot een succes te maken, maar uiteindelijk wordt het succes bepaald door jouw bereidheid om er zélf tijd en energie in te steken…

Uiteraard beslis jíj wat bewaard moet worden en wat weg mag, naar bijvoorbeeld familie, de Kringloop, het goede doel, de papierbak of de vuilnisman.

En vanzelfsprekend blijft alles wat ik bij jou thuis zie of hoor, strikt vertrouwelijk!